Opdatér regnskabstal

 

I toppen til højre kan du altid se en angivelse af, hvornår budget123 sidst er blevet opdateret med regnskabstal fra dit regnskabssystem. Klik først på ikonet eller teksten og derefter på knappen [Opdater regnskabstal].

Opdater regnskabstal

budget123 vil nu kommunikere med dit regnskabssystem for at se, om der er bogført eller foretaget ændringer i kontoplanen eller dimensionerne siden sidste opdatering. Eventuelle ændringer overføres automatisk til budget123.

Når nye data er overført, får du en statusmeddelelse om, hvor mange transaktioner, der er hentet, og hvor lang tid det tog. I logteksten kan du løbende se, hvor langt i processen du er.

Opdater regnskabsdata

Problemer med at opdatere fra e-conomic?

I relation til e-conomic anvender budget123 det gratis modul, som hedder API. Modulet skal være aktiveret for at opdateringen kan gennemføres.

Hvis modulet er aktiveret, men du stadig ikke kan opdatere, så er det sandsynligvis fordi, I har skiftet adgangskode til e-conomic. Alternativt kan det skyldes, at du ikke længere har adgang til netop det regnskab (enten som Bruger eller Administrator).

I så fald skal du gå til Integrationsindstillinger under [Globale Indstillinger] og sikre dig, at oplysningerne her er korrekte.

Bemærk!

Hvis du blot mangler enkelte posteringer fra e-conomic, så tjek, at de er endeligt bogført. budget123 henter ikke data, der ligger i kassekladden.

Problemer med at opdatere fra andre regnskabssystemer?

Hvis budget123 ikke kan kommunikere med dit regnskabssystem, kan det skyldes flere ting. Her er et par forhold, du bør tjekke, inden du ringer til budget123 - det vil hjælpe os med at hjælpe dig:

For at budget123 kan kommunikere med jeres regnskabssystem, har vi installeret en Windowsservice kaldet DataQueryService. Der er kun forbindelse mellem systemerne, hvis denne service kører.

Du kan se, om den kører ved at gå ind på den server/computer, hvor dit regnskabssystem er installeret og finde DQS Admin under Programmer. I dette vindue er der angivet en status, og den skal være startet. Er den ikke det, skal du starte servicen på start-knappen. Desuden skal klokken på den computer, hvor DataQueryServicen er installeret, være korrekt.

Generelle forudsætninger for, at der kan hentes data ud af dit regnskabssystem

  • Kører DataQueryServicen, som beskrevet ovenfor?

  • Er klokken på den computer, hvor DataQueryServicen er installeret, sat korrekt?

  • Er port 2103 åben for udgående trafik i jeres firewall?

Kontroller endvidere

Ligger jeres regnskab på en server?
  • Har I fået ny server?

  • Er der flyttet rundt på database eller andre filer, der har tilknytning til dit regnskabssystem?

  • Har I fået lavet tilretninger til regnskabssystemet siden sidste gang, I kunne opdatere budget123 med regnskabtal?

  • Er licensen til dit regnskabssystem udløbet?

  • Får du en besked fra dit regnskabssystem, så snart du er logget ind?

Har I password på regnskabsfilen?

  • Hvis ja: Slå password fra, og prøv igen at opdatere.

Har I én eller flere brugere til regnskabssystemet?

  • Hvis alle brugere har regnskabssystemet åbent, kan budget123 ikke få adgang. Luk selv regnskabsprogrammet, eller bed en af dine kollegaer om det.

 

Prøv budget123

Se dig omkring i budget123.

Få en præsentation

Se hvad du kan med budget123.

Bestil budget123

Kom hurtigt i gang med budget123.