Cashflow/ pengestrømsopgørelse

 

En pengestrømopgørelse – også kaldet en cashflow-rapport – forklarer ændringer i din virksomheds likviditet.  

I princippet er opgørelsen ret enkel, og den bygger udelukkende på tal, som du også finder i din driftsrapport, dit likviditetsbudget, din balance og din forudsætningsbalance.

Dog kan det være lidt af en øvelse at udvælge de konti, som indeholder bevægelserne i likvide midler. Hvor vanskeligt det er, afhænger af din kontoplans opbygning. Du kan eventuelt tage din revisor med på råd, inden du stiller rapporten op, eller du kan spørge en af de eksperter, som anvender budget123.

Pengestrømsopgørelse

Sådan laver du en Pengestrømsopgørelse

Start med at lave et dashboard, og giv det et navn, fx Pengestrømsopgørelse. Fortsæt med at oprette en gruppe og dernæst linjer, svarende til de rækker, du ønsker, der skal fremgå af tabellen på rapporten. Resultatet bliver en liste med likviditetsbærende poster fra Driften og Balancen.

Følg linket for at læse mere om emnet: http://da.wikipedia.org/wiki/Pengestrømsopgørelse. Eller hop ind i vores demo-licens for at se et eksempel på en opstilling.

Prøv budget123

Se dig omkring i budget123.

Få en præsentation

Se hvad du kan med budget123.

Bestil budget123

Kom hurtigt i gang med budget123.